Τις τελευταίες μέρες η διοίκηση του ΟΛΠ/ Cosco, που εδώ και χρόνια αποκομίζει από το λιμάνι τεράστια κέρδη, αδιαφορώντας για την πόλη και στέλνοντας τον «λογαριασμό» των επιπτώσεων στους κατοίκους, εμφανίζεται να αναπτύσσει μια κινητικότητα «καλών προθέσεων» και δημοσίων σχέσεων, με προθυμία να κάνει σειρά υποχρεωτικών και άλλων επενδύσεων, τις οποίες συστηματικά έχει αποφύγει με μακροχρόνιες παρατάσεις και αναβολές.
Η αλλαγή της στάσης του ΟΛΠ/ Cosco συνδέεται, από πολλούς, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις νέες αντιθέσεις ΗΠΑ- ΕΕ και Κίνας, που αφορούν όλα τα λιμάνια της Ευρώπης, με κινέζικη παρουσία και ειδικότερα το λιμάνι του Πειραιά.
Ακόμα, και η ΕΕ μας υπενθύμισε ότι τα λιμάνια που λειτουργούν μέσα στις πόλεις οφείλουν να παίρνουν μέτρα προστασίας των κατοίκων από περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιβαρύνσεις.
Σε αυτή τη νέα κατάσταση, που διαμορφώνεται, η πόλη δεν πρέπει να δίνει άλλοθι ενός «εύκολου» συνομιλητή και δεν πρέπει να ετεροκαθορίζεται από τις επιδιώξεις των συμφερόντων. Αντίθετα, οφείλει να έχει το δικό της σχέδιο για την συνύπαρξη πόλης- λιμάνι, να θέτει και να διεκδικεί αιτήματα, προκειμένου να υπερασπίζεται σταθερά και με συνέπεια το συμφέρον της πόλης και των πολιτών.
Να γίνεται, δηλαδή, πρωταγωνιστής των εξελίξεων και όχι το παρακολούθημά τους.